Titre : | Learning from the best schools systems in East Asia |
Auteur(s) : | Ben JENSEN ; Grattan Institute (Australie) |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Grattan Institute |
Année de publication : | février 2012 |
Description : | Rapport complet : 126 p., résumé : 33 p., disponibles sur le site http://grattan.edu.au/ [pages consultées le 10/09/2012] |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | The world's centre of high performance in school education is now East Asia. Four of the five top-performing systems are Hong Kong, Shanghai, South Korea and Singapore, according to OECD's 2009 PISA assessments. In recent years, Australia and many OECD countries have substantially increased education expenditure, often with disappointing results. Grattan Institute's new report, Catching up: learning from the best school systems in East Asia, shows how studying the strengths of these systems and applying them in our classrooms can improve our children's lives. [résumé éditeur] |
Sujet(s) : | , classement international, curriculum, performance, culture, éducation comparée, évaluation des élèves, évaluation des enseignants, formation des enseignants, politique en matière d'éducation, qualité de l'éducation, réforme de l'enseignement |
Zone(s) géographique(s) : | Asie, Asie du Sud-Est, Chine, Corée R, Hong Kong, Singapour |
Document numérique (1)
http://grattan.edu.au/static/files/assets/00d8aaf4/130_report_learning_from_the_best_detail.pdfhttp://grattan.edu.au/static/files/assets/23afab6b/129_report_learning_from_the_best_main.pdf URL |