Titre : | OECD - Overcoming school failure. Country background report Sweden | ||||||||||||||||
Auteur(s) : | Per BAVNER ; Anna BARKLUND ; Annika HELLEWELL et al.
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Sweden : Ministry of education and research
|
Année de publication :
|
juin 2011
|
Description :
|
51 p. disponibles sur le site : http://www.oecd.org [pages consultées le 27/02/2012]
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
The OECD project Overcoming School Failure : Policies that work provides evidence on the policies that are effective to reduce school failure by improving low attainment and reducing dropout, and proactively supports countries in promoting reform. This Swedish background report is one of the items comparative analysis will be based on, in addition to data analysis, research and literature reviews. Information is presented according to the following themes : structure and governance, fair and inclusive education, fair and inclusive practices, fair and inclusive resourcing, challenges in overcoming school failure. [résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , école de la deuxième chance, éducation inclusive, éducation préscolaire, éducation spécialisée, équité, lutte contre l'échec scolaire, besoins éducatifs particuliers, enseignement obligatoire, financement de l'éducation, formation des adultes, formation des enseignants, gouvernance, migrant, relation parents-école, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) :
|
Suède,
Union européenne
|
|
Document numérique (1)
http://www.oecd.org/dataoecd/7/63/49528267.pdf URL |