Titre :
|
Against the odds : Disadvantaged students who succeed in school
|
Auteur(s) : | OCDE : Organisation de coopération et de développement économiques |
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Paris : OCDE
|
Année de publication :
|
2011
|
Description :
|
202 p. disponibles sur le site : http://browse.oecdbookshop.org [pages consultées le 2/09/2011]
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-92-64-08995-2
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
This publication takes a close look at the resilient students who excel in PISA surveys despite a disadvantaged background. The report shows that overcoming barriers to achievement is possible, and provides students, parents, policy makers and other education stakeholders with insights into what enables socio-economically disadvantaged students to fulfill their potential.
|
Sujet(s) : | , milieu socioculturel, réussite, sciences, confiance en soi, inégalité sociale, PISA |
Zone(s) géographique(s) :
|
Pays de l'OCDE
|