Titre : | Country report on the action plan on adult learning : Cyprus |
Auteur(s) : | GHK |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Londres : GHK |
Année de publication : | mars 2011 |
Description : | 23 p. disponibles sur le site : http://adultlearning-budapest2011.teamwork.fr [pages consultées le 29 août 2011] |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | Information is presented according to the following themes : context (socio-economic context, historical-ideological context), political and legal framework (policies and strategies, legal framework), structural and financial framework, problems and opportunities for participation in adult learning, clusters of measures, the five priorities anf the action plan on adult learning (analyse effects of reforms in other educational sectors on adult learning, improve the quality of provision and staffing, increase the possibilities to achieve a qualification at least one level higher, speed up the process of assessing and recognising non-formal and informal learning for disadvantaged groups, improve the monitoring of the adult learning sector). |
Sujet(s) : | , acquis informels, acquis non formels, EFTLV : éducation et formation tout au long de la vie, formation professionnelle, formation des adultes, orientation professionnelle, résultats de l'éducation, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) : | Chypre, Union européenne |
Document numérique (1)
http://adultlearning-budapest2011.teamwork.fr/docs/Country_Report-CY_final.pdf URL |