Titre : | Educational panorama 2010 : remaining challenges |
Auteur(s) : | UNESCO. Bureau régional pour l'éducation en Amérique latine et dans les Caraïbes |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Santiago de Chile : UNESCO. Bureau régional pour l'éducation en Amérique latine et dans les Caraïbes |
Année de publication : | janvier 2011 |
Description : | 120 p. disponibles sur le site : http://unesdoc.unesco.org [pages consultées le 15 avril 2011] |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-92-3-104192-1 |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | The present Educational Panorama 2010: remaining challenges concludes follow-up on the 2010 goals set by the Summits, and outlines the most important challenges on the horizon for the region's educational systems. The report begins with a guide to the information sources cited and a description of the definitions and methods used, followed by an executive summary, outlining the study's most important findings. The next part calls attention to a few issues relating to statistics, data analysis and decision-making. The main part of the report examines progress toward the Summit of the Americas education goals, examining advances made in recent years as reflected in available information. This chapter is divided into three parts, one dedicated to each goal. The report then examines the state of Early Childhood Care and Education (ECCE) in the region, and takes a look at educational investment, education in the context of the economic crisis, student /teacher ratios and teacher training. [d'après résumé éditeur] |
Sujet(s) : | , éducation préscolaire, EFTLV : éducation et formation tout au long de la vie, préscolaire, accès à l'éducation, données statistiques, enseignement primaire, enseignement secondaire, enseignement supérieur, financement, formation des enseignants, offre éducative, PISA, qualité de l'éducation |
Zone(s) géographique(s) : | Bahamas, Barbade, Bolivie, Brésil, Canada, Chili, Costa Rica, Dominique, El Salvador, Équateur, États-Unis, Grenade, Guatemala, Guyana, Haïti, Honduras, Jamaïque, Mexique, Nicaragua, Panama, Paraguay, Pérou, République dominicaine, Saint-Christophe-et-Nevis, Saint-Vincent-et-Grenadines, Sainte-Lucie, Suriname, Trinité-et-Tobago, Uruguay, Venezuela |
Document numérique (1)
http://unesdoc.unesco.org/images/0019/001915/191521e.pdf URL |